Stephanie van den Sigtenhorst

IMG_7233

Stephanie van den Sigtenhorst is 26 jaar oud en Oprichtster en eigenaresse

Thema

Bewustwording en educatie

Initiatief

Met Let's Talk Slow creëert Stephanie bewustzijn onder modieuze vrouwen en laat ze zien dat het wél kan. Duurzaamheid en style kunnen heel goed samen. Haar platform Let's Talk Slow geeft tips over hoe je een duurzame garderobe maakt, waar je op moet letten maar ook wat je niet moet kopen en dit allemaal op een inspirerende en positieve manier. Haar Ebook 'Let's Talk Slow Fashion' komt uit in April 2019, en is de perfecte en volledige gids voor iedereen die niet weet waar hij of zij moet starten als ze op zoek zijn naar duurzame kleding.

Naast Let's Talk Slow werkt Stephanie als @a.conscious.creative. Ze werkt als zelfstandige voor duurzame merken en initiatieven als Take it Slow en Lisa Goes Vegan. Ze gebruikt haar achtergrond en studie International Fashion and Branding om duurzame merken te helpen met fotografie, branding en productie voor campagnes en events. Dit allemaal om de wereld een stukje mooier, eerlijker en duurzamer te maken.

Het doel? Om de mode industrie te veranderen van vervuilend, mens onterend en totaal niet duurzaam naar een mooie industrie die een voorbeeld kan geven aan alle andere industrieën. De fashion industrie is een industrie die op alle vlakken voorop zou moeten lopen, en ook in duurzaamheid en daar wilt Stephanie haar steen(tje) aan bijdragen.

Doel

Stephanie is met Let's Talk Slow genoemd op Women's Wear Daily als influencer to watch in de duurzame mode industrie. WWD is hét platform wereldwijd voor fashion professionals en wordt gezien als dé bijbel voor fashion. Ook in een artikel in o.a. het AD, Brabants Dagblad, Tubantia en de Gelderlander wordt zij genoemd als inspiratiebron voor mensen die meer willen leren over duurzame mode.

Haar kennis over duurzaamheid in de mode industrie is groot en inspireert haar social media followers (@letstalkslow 13K niche followers) om duurzame kledingstukken te kopen. Vandaar dat haar Ebook wordt gelanceerd in April. Hiermee hoopt ze nog meer mensen bewust te laten worden van de impact die consumenten hebben in één van de meest vervuilende en mens onterende industrieën in de wereld.

Actief bij

Let's Talk Slow

Rol binnen initiatief

Let's Talk Slow heb ik opgericht vanuit de overtuiging dat kleding mooi en duurzaam kan zijn. Dit wil ik aan zoveel mogelijk mensen laten zien.

Vanuit welke rol

Zelfstandig ondernemer (ZZP)

Website

https://letstalkslow.com