Ruben Havertz

Preview06

Ruben Havertz is 27 jaar oud en Co-Founder & Managing Director

Thema

Duurzame consumptie en productie

Initiatief

In 2019 heb ik ZustainaBox opgericht. De box met een verhaal en een missie. We willen zoveel mogelijk mensen verliefd laten worden op eco producten. Gewoon omdat je daar blij van wordt en moeder aarde ook. We verleiden mensen anders te gaan consumeren door de beste duurzame alternatieven, ingepakt als een sexy cadeautje op de stoep te zetten en de verhalen achter de producten te vertellen. Zo ervaren klanten dat een eco lifestyle, leuk, makkelijk en betaalbaar is Alles in de box is plantaardig, plasticvrij en door lokale ondernemers geproduceerd. Die geef ik zo ook een zetje in de goede richting. Zij zijn lekker eigenwijs begonnen aan de keukentafel en moeten nu de massa bereiken. Daar help ik ze graag mee. Ik ben nou eenmaal een beetje een wereldverbeteraar.

Bij de stap naar een duurzaam leven focussen veel mensen op de negatieve kant. Geen vlees meer, nooit meer vliegen, en alleen nog tweedehands shoppen. Wij laten zien dat het niet gaat om opoffering maar om anders kiezen. En die keuzes maken wij om het makkelijk te maken. Wij inspireren, zijn een voorbeeld en laten zien in onze community dat stap voor stap switchen naar een duurzamer leven juist heel leuk, gemakkelijk en betaalbaar is. Wij maken van duurzaam leven een feestje.

b2b bieden wij boxen als relatie- en kerstgeschenk, voor loyaliteitsprogramma’s en speciale gelegenheden. Zo introduceren wij duurzaam leven op een leuke manier bij allerlei soorten huishoudens en wordt de impact steeds groter!

Doel

Ik heb er voor gezorgd dat ons ledenaantal elke twee maanden verdubbelt. We hebben sinds de lancering van de eerste box in juli 2019 al meer 700 members geïnspireerd en ruim 10.000 eco producten bij hen op de stoep gezet. In december hebben we 1.000 nieuwe huishoudens via kerstpakketten kennis mogen laten maken met nog eens 5.000 eco producten. We brengen zo de duurzame producten van tientallen eco ondernemers bij de mensen thuis.

Bij de start van de Corona crisis zagen wij onze groei in members afnemen en bedachten we een pivot: de Zustaina ThuiswerkBox. Een leuke eco box waarmee werkgevers hun medewerkers een hart onder de riem steken, lokale ondernemers supporten en het Rode Kruis steunen. Dat bleek een succes. In 1 week tijd hebben we op weer 1.000 nieuwe adressen 5.000 eco producten mogen brengen met het verhaal achter de producten en de eco ondernemers. Tot op de dag van vandaag worden deze boxen nog aan de lopende band besteld.

Veel van deze ontvangers zijn zo blij dat ze ook klant worden en deze duurzame cadeautjes graag geven aan hun familie en vrienden. De eco vlek wordt steeds groter. En dat is hard nodig en onze missie.

Actief bij

ZustainaBox

Rol binnen initiatief

Ik ben dit bedrijf begonnen en heb mij in het begin met alles bezig gehouden. Van het testen van producten tot het design van alle elementen: van de huisstijl tot en met de opdruk van de box. Belangrijk om het imago van ons duurzame product hip en eco sexy te maken. Mijn focus en passie ligt bij content creatie, social media, B2B sales en de website waaronder SEO: Mijn grootste uitdaging is online beter gevonden worden dan de minder duurzame initiatieven op Google

Bij een start-up moet je van alle markten thuis zijn. Zo help ik op onze sociale werkplek mee met het inpakken van boxen wanneer we een grote orders hebben, fiets ik met een backpack door de stad om nieuwe voorraad op te halen of boxen te bezorgen en beman zelf de service desk. Van contact met klanten leer je het meest.

Vanuit welke rol

Ondernemer

Website

https://www.zustainabox.nl