Romy Barendse

photoromy

Romy Barendse is 27 jaar oud en Founder communicationKTCHN

Thema

Maatschappelijk betrokken ondernemen

Initiatief

Oprichter van de communicationKTCHN waar ze duurzame merken helpt het op te nemen tegen de grote merken met een minder duurzaam hart. Dit doet ze door deze duurzame merken te helpen met het naar boven halen van hun merkverhaal en door ze te helpen dit op de juiste manier te communiceren.

Daarnaast ook mede oprichter van The Next Normal. Een community van mensen die zich bezig houden met duurzaamheid. Een mooi onderdeel is het maandelijkst terugkerende 'The Next Action' waar alle mensen in de community met een specifieke duurzame opdracht aan de slag gaan.

Naast deze projecten is ze in het dagelijks leven constant bezig een duurzame impact te maken.

Doel

Sinds de oprichting van de communicationKTCHN zijn er al vele duurzame merken geholpen met het beter vertellen van hun merkverhaal. Een impact op dit niveau is niet te meten maar kan alleen maar groot zijn. Een centrale rol bij al haar projecten is het vergroten van de duurzaamheid ripple. Door het inspireren van een kleine groep mensen die weer andere inspireren kan de duurzaamheid ripple groeien.

Haar achtergrond als communicatie specialist helpt haar om een verhaal op de juiste manier te vertellen. Dit kan ze toepassen bij haar klanten of bij haar eigen projecten. Het vertellen van een verhaal op de juiste manier is cruciaal wil het bij de ontvanger aankomen. Zeker op het gebied van duurzaamheid waar vaak een verandering bij de ontvanger moeten worden bereikt.

Ik durf te stellen dat Romy inmiddels tien duizenden mensen heeft weten te inspireren voor een duurzamer leven.

Actief bij

CommunicationKTCHN

Rol binnen initiatief

Naast een paar uitzonderingen zijn de grote bedrijven waar wij als consumenten onze producten van kopen niet echt bezig de wereld een mooiere plek te maken. Het doel van deze bedrijven is verkopen en duurzaamheid wordt gebruikt als een lekker 'mode' woordje.

Met de communicationKTCHN helpt Romy duurzame merken te concurreren met deze grote bedrijven op een manier die naar mij weten uniek is. De kleinere duurzame merken opereren van uit een innerlijk verlangen de wereld beter te maken. Vaak met een uniek ondernemersverhaal die voor veel mensen heel inspirerend is. Om dit unieke verhaal boven te krijgen en vooral goed naar buiten te brengen is Romy nodig.

Vanuit welke rol

Ondernemer

Website

http://communicationktchn.nl