Bewustwording en educatie

Nominatie Kim van Dijk

Naam: Kim van Dijk
Leeftijd: 26
Is: ZZPer
 
Categorie: Bewustwording en educatie
Activiteit: initiator van stichting buy nothing new, met daaraan de buy nothing new challenge: heel oktober niks nieuws kopen, zodat mensen zich bewust worden van hun eigen consumptiepatronen, en daar na de maand bewuster mee omgaan. Niet geen geld meer uitgeven, maar het anders uitgeven.
 
Opzetten van de site, contact met pers, opbouwen van een community en deelnemers
begeleiden door de maand oktober.
 
Buy Nothing New en ontdek wat je hebt! Een vrolijkheidsexperiment met een
idealistisch randje, zoals mijn collega Irene Rompa dat zo mooi zegt.

 
Effect: Afgelopen jaar hebben we ongeveer 1 miljoen aan vrije publiciteitswaarde gecreƫerd; momenteel staan we in verschillende tijdschriften, op veel sites, in verschillende
nationale en regionale dagbladen en zijn we te horen op de radio; onze berichten op facebook hebben momenteel een bereik van rond de 12000 per week; we hebben 2000 deelnemers; zie ons gastenboek en facebook met alle enthousiaste reacties!
 
Plus: bijna iedereen die meedoet geeft aan na oktober deze nieuwe insteek vast te houden (bewuster consumeren)!
 
Duurzaam? Door mensen bewust te maken van hun consumptiegedrag, kopen ze minder snel nieuwe dingen, maar zoeken hier alternatieven voor. Goed voor de community, goed voor de
circulaire economie. Minder waste stream en minder grondstoffen gebruik, gelukkiger mensen is het ideaal erachter.
 
Tweet: Met @buynothingnewNL consumeer je niet alleen minder, maar wordt je ook gelukkiger!
 
Meer info: http://www.buynothingnew.nl