Milou Kruijsdijk

Milou

Milou Kruijsdijk is 28 jaar oud en Sales Kapitein

Thema

Duurzame consumptie en productie

Initiatief

In 2016 begon ik mijn duurzame sales-carrière als accountmanager bij De Vegetarische Slager. Met een team van 15 man in totaal destijds overtuigden wij vleesliefhebbers dat zij niets hoefden te missen met ons vegetarisch vleesch. Ik was verantwoordelijk voor key-accounts Albert Heijn en Jumbo en wist ook de traditionele Superunie leden als Hoogvliet, DekaMarkt, Dirk en Deen aan te haken in onze revolutie. Met mijn kennis van export heb ik bovendien een succesvolle relatie met een Finse distributeur opgezet en de basis gelegd voor een mooie samenwerking met Woolworths in Australië.

In drie jaar tijd groeiden we uit tot een team van maar liefst 60 slagers met een eigen fabriek in Breda. In 2019 is De Vegetarische Slager overgenomen door Unilever en zag ik mijn kans schoon om mijn persoonlijke, duurzame missie voort te zetten bij Seepje.

Hier ben ik sinds 2019 in dienst als Sales Kapitein. In deze rol ben ik verantwoordelijk voor het commerciële team, de volume accounts en de groei van Seepje in binnen en buiteland. Afgelopen jaar hebben we 42% omzetgroei gerealiseerd en zijn we verdubbeld in aantal verkooppunten. Vorig jaar zijn we bij meer dan 2000 DM Drogisterij filialen in Duitsland gelanceerd en hiermee zijn we hard op weg om 't meest inspirerende in impactvolle was- en poetsmerk van Europa te worden!

Doel

In mijn rol als accountmanager bij De Vegetarische Slager ben ik onderdeel geweest van de voedselrevolutie die heeft plaatsgevonden. Ik heb aan tafel gezeten met de meest kritische categorie managers met een slagersvakschool opleiding die ik volledig wist te overtuigen van ons vleesch.

Ook ben ik trots op de samenwerking met Fastfood keten Smullers die ik heb opgezet en waar sinds 2018 onze vega-hamburger verkrijgbaar is voor dezelfde prijs als een dierlijke hamburger. Ze gingen letterlijk als warme broodjes over de toonbank. Binnen 2 weken hadden we al meer dan onze maandforecast verkocht. Ultiem was het moment dat een collega een foto doorstuurde van een stoere bouwvakker met oranje hesje die een broodje hamburger met groene wikkel smakelijk verorberde!

Deze bewustwording vertaalt zich door binnen personal en home-care en ik ben heel trots dat we met Seepje een belangrijke aanjager zijn van deze groei binnen het eco-segment wassen en poetsen. Zo hebben we de afgelopen 3 jaar, elk jaar een double digit growth bij Albert Heijn neergezet en zijn we van 3 Seepjes in 2017 naar 15 Seepjes in 2021 gegroeid!

Actief bij

Seepje

Rol binnen initiatief

Bij Seepje zetten we de categorie van was-en poetsmiddelen op z'n kop! In mijn rol als Sales Kapitein ben ik verantwoordelijk voor de groei van Seepje in zowel binnen als buitenland en daarmee aanjager van de duurzame transitie die momenteel plaatsvindt binnen personal en home-care. Afgelopen jaar zijn we verdubbeld in aantal verkooppunten en inmiddels verkrijgbaar bij meer dan 4500 winkels in Nederland, België en Duitsland. Hiermee zijn we hard op weg om 't meest inspirerende en impactvolle was-en poetsmerk van Europa te worden!

Vanuit welke rol

Young professional

Website

https://www.seepje.nl/