Maartje Nelissen

Schermafbeelding-2019-03-18-om-11.03.08

Maartje Nelissen is 31 jaar oud en Ondernemer

Thema

Duurzame consumptie en productie

Initiatief

Binnen mijn bedrijf The Food Line-up vervul ik de rol van Chief Flavor waarbij ik onze duurzame missie en onze wil voor verandering bewaak. Hierbij ben ik met veel plezier verantwoordelijk voor projecten zoals Brasserie 2050 op Lowlands festival en de ontwikkeling van Circulaire Foodcourts voor DGTL Festival. Mijn dag is geslaagd als ik bijzondere verbindingen kan maken zoals tussen boeren en onze chefs of een anders dan anders concept kan verzinnen voor een corporate opdrachtgever. Wij laten mensen graag op nieuwe manieren ervaren hoe duurzamere keuzes kunnen verbinden en verrassen en soms super simpele, nieuwe oplossingen zijn.

Doel

Ik heb de zakelijke evenementen tak van The Food Line-up opgezet, de afgelopen zes jaar hebben bij deze evenementen bijna 500.000 gasten en bezoekers beter, gezonder, lekkerder en duurzamer gegeten. Waarbij we niet alleen onszelf dagelijks uitdagen maar ook de rest van de catering markt. Hoogtepunt in mijn Food Line-up carrière was Brasserie 2050 op Lowlands 2018 en ook 2019 en 2020 gaan er komen waarbij bijna 5000 bezoekers in een circulair paviljoen gerechten van de toekomst aten. Het grootste succes hierin vond ik persoonlijk dat de buurman van het festivalterrein, aardappelboer Bouma, voor het eerst in 26 (!) jaar eindelijk op Lowlands zijn aardappels kon leveren. Aankomend jaar gaat de organisatie kijken of voor alle friet ondernemers er (bio) aardappels uit de Flevopolder kunnen worden gehaald. Dat voelt als een enorme overwinning.

Actief bij

The Food Line-up

Rol binnen initiatief

Ik ben de zakelijke evenementen tak van The Food Line-up gestart, wat nu 95% van onze business is.

Vanuit welke rol

Ondernemer

Website

https://www.thefoodlineup.nl