Laura Voet

Anoukfotografeert-Laura-klein-136

Laura Voet is 27 jaar oud en Laura Voet, Brand & Packaging Designer

Thema

Duurzame consumptie en productie

Initiatief

Als brand & packaging designer ondersteunt Laura duurzame merken met hun verpakkingsontwerp en aansluitend met de visuele identiteit. Ze helpt deze merken zich te onderscheiden in het schap met een verpakkingsontwerp welke precies aansluiten bij de kernwaarden van hun product. Het verpakkingsontwerp voor de plantaardige worsten van Upside is hier een mooi voorbeeld van.

“Ik ben een ontwerper die traditionele verpakkingen bevraagt en voel me verantwoordelijk voor wat er na gebruik van het product met de verpakking gebeurd. Daarom denk ik graag mee met mijn opdrachtgever over de keuze van hun verpakkingsmateriaal en de wijze van recyclen. Ik ben geen materiaalexpert (werk ik wel mee samen) maar stimuleer mijn klanten wel om te kiezen voor duurzamere of minder verpakkingsmaterialen.”

In het ontwerp van de verpakking kun je bewuste keuzes maken om zo bijvoorbeeld de consument te te stimuleren om de verpakking op de juiste manier te recyclen of te herbruiken.

Zo kan het ontwerp van verpakking en visuele identiteit impact maken voor merk, mens en milieu.

Hier kun je een korte video vinden over haar werkwijze: www.lauravoet.com/verpakkingsontwerp

Doel

Het resultaat van Laura’s ontwerptrajecten zijn verpakkingsontwerpen. Deze ontwerpen zorgen ervoor dat haar klanten, duurzame merken, binnenkomen bij retailers en opvallen in het schap. 



“Ik sta achter de missie van mijn klant en op deze manier wil ik samen met mijn klant de consument eerlijke en duurzamere producten aanbieden die bijdragen aan een betere wereld.”


Laura is een aantal jaren op rij genomineerd geweest voor de Packaging Talent Award van de BNO waarin ze in 2018 in de top drie eindigde. Afgelopen jaar nam ze deel aan het talentenprogramma Driving Dutch Design en mocht haar onderneming pitchen in het Klokgebouw tijdens Dutch Design Week. Ook werd ze afgelopen jaar genomineerd voor de VIVA-400 Awards.

Actief bij

Plantaardige worsten van Upside

Rol binnen initiatief

-- Note: Voorbeeld van een klant --

Aan de hand van een sterke briefing en visie ontwikkelde Laura samen met Gertjan, Dirk en Erik het verpakkingsontwerp en de basis van de visuele identiteit van het merk Upside. Een sterke basis waarmee deze drie mannen nu de schappen veroveren.

Het concept: Upside is gestart door drie mannen, Gertjan, Dirk en Erik. Samen roosteren ze graag boven het kampvuur wat eten en drinken ze een biertje. Alle drie willen ze buiten zijn, de wildernis in, door het bos lopen, de berg op klimmen en een kampvuur maken. Ze willen dat blijven doen en geloven dat plantaardig voedsel daarbij helpt. Goed eten met minimale impact op de planeet. Daarom maken ze de beste plantaardige worsten voor de wildernis. https://www.lauravoet.com/portfolio/upside-verpakking-plantaardig

Vanuit welke rol

Zelfstandig ondernemer (ZZP)

Website

https://www.lauravoet.com