Jaap Grolleman is 26 jaar oud en Copywriter
Thema
Duurzame energie en energiebesparing
Initiatief
Copywriter van Vandebron de online marktplaats van duurzame energie. Verantwoordelijk voor alle externe communicatie, online en offline (evenementen zoals open dagen bij de boer). Betrekt zo klanten bij de missie, laat ze zien wat hun effect en invloed op de energievoorziening van Nederland is met beeld en tekst.
Doel
Vandebron heeft fans in plaats van klanten. Dat komt niet alleen omdat ze nu eindelijk zeker weten dat ze groene stroom hebben, maar ook ze samen bij de missie van meer duurzame energie worden betrokken. Ondanks dat Vandebron nog steeds een kleine ‘leverancier’ is heeft het veel betrokken klanten die enorm veel (positieve) interacties op social media teweeg brengen en nieuwe klanten aanbevelen (de olievlek).
Actief bij
Vandebron
Rol binnen initiatief
Alle externe communicatie voor Vandebron, al sinds voor de lancering (februari 2014).
Vanuit welke rol
Young professional