Isabel Boerdam

Isabel-portret

Isabel Boerdam is 31 jaar oud en Founder

Thema

Bewustwording en educatie

Initiatief

Isabel Boerdam (1990) is vegetariër sinds haar negende. In 2013 startte ze haar blog De Hippe Vegetariër dat inmiddels het grootste vegetarische platform van Nederland is en door 350.000+ unieke bezoekers per maand wordt bezocht. Ook heeft ze twee (kook)boeken op haar naam staan: De Hippe Vegetariër en de Vegabijbel.

In 2018 lanceerde Isabel de succesvolle eerste editie van haar Nationale Week Zonder Vlees waarmee ze elk jaar Nederland in beweging brengt en in 2020 bekroond werd met een Zilveren Effie. Inmiddels is de Nationale Week Zonder Vlees een jaarlijks terugkerende awardwinning campagne.

Isabel zet zich dagelijks in om minder vlees in Nederland het nieuwe normaal te maken. Dat doet ze niet meer alleen, maar samen met een jong team met 15 dames vanuit haar bedrijf Green Food Lab: een allround food consultancy & communications agency dat zich specialiseert in “telling and selling the story of green food”. Isabel’s missie is om met haar bedrijf de route naar meer plantaardig eten in Nederland te versnellen.

Doel

De Hippe Vegetariër inspireert 350.000+ unieke bezoekers per maand met een gezonde, bewuste, vegetarische leefstijl door het delen van recepten en informatie over gezondheid en voeding.

Tijdens de vierde editie van de Nationale Week Zonder Vlees (gehouden in maart 2021) hebben 1,7 miljoen Nederlands een weekje het vlees laten staan. De verkoop van vleesvervangers steeg tijdens de week met 154%. 1,5 miljoen Nederlanders geven aan ook de rest van het jaar minder of geen vlees te willen eten. De Nationale Week Zonder Vlees heeft dus een structurele, duurzame gedragsverandering teweeg gebracht. Daarnaast is Isabel met de Nationale Week Zonder Vlees in staat geweest om echt maatschappelijk draagvlak te creëren voor het onderwerp: vele grote supermarkten, 20 studentenverenigingen, meer dan 85 snelweglocaties, 67 scholen en 7 ministeries steunden de campagne.

Isabel's bedrijf Green Food Lab helpt klanten op het gebied van duurzame voeding bij het inspireren en activeren van consumenten. Daarmee zet Isabel zich dagelijks in voor haar missie: de weg naar plantaardig versnellen. Green Food Lab is momenteel finalist in de race voor de SAN New Kids on the Block Accent.

Actief bij

Nationale Week Zonder Vlees

Rol binnen initiatief

De Nationale Week Zonder Vlees is de campagne die Isabel in 2018 in haar eentje aan de keukentafel bedacht en lanceerde. Inmiddels is de Nationale Week Zonder Vlees een jaarlijks terugkerende awardwinning campagne. Dat doet ze niet meer alleen, maar samen met haar eigen food consultancy & communications agency Green Food Lab. Met deze campagne, die in 2020 bekroond werd met een Zilveren Effie, brengt ze Nederland elk jaar in beweging.

Vanuit welke rol

Ondernemer

Website

http://www.weekzondervlees.nl/