
Berend Eberson is 26 jaar oud en Founder
Thema
Voedsel en landbouw
Initiatief
Na de studie gezondheidswetenschappen ben ik Grünten gestart omdat ik vond dat er te weinig ècht gezonde en tevens lekkere opties in de supermarkt lagen. Met de Veggies Oats die ik voor Grünten bedacht wil ik hier een antwoord op bieden middels de ‘ready-to-eat’ havermoutproducten op basis van groente, maar in de smaak van taartsoorten. Ik wil de gezonde keuze de nr 1 keuze maken zonder daar compromissen voor te sluiten. Vandaar ook dat de slogan van Grünten luidt: “Delicious like pie, healthy like veggies!”
Doel
Grünten’s Veggie Oats worden sinds de oprichting verkocht bij Marqt en zijn sinds eind 2019 landelijk beschikbaar via Crisp. Halverwege 2019 heb ik een crowdfunding gedaan, waarmee ik de verpakking compleet heb kunnen rebranden en van Grünten een merk gemaakt waar mensen zich mee willen identificeren. In 2020 zullen de drie huidige smaken Veggie Oats in de assortimenten van meerdere landelijke retailers worden gelanceerd en zal er een vierde Vegan smaak bijkomen. Eind van het jaar zal er daarnaast nog een nieuwe productlijn worden geïntroduceerd. Allemaal om zoveel mogelijk mensen te gaan bereiken en zo bij te dragen aan het gezonder laten eten van zoveel mogelijk Nederlanders, maar wel met behoud van goede smaak en gemak.
Actief bij
Grünten
Rol binnen initiatief
Ik heb het concept bedacht, de recepturen uitgewerkt en het bedrijf opgericht en in de markt gezet.
Vanuit welke rol
Zelfstandig ondernemer (ZZP)