Anne-Ro Klevant Groen

16864646_10155267290133646_4087320214742425555_n

Anne-Ro Klevant Groen is 32 jaar oud en Head of marketing & communicatie

Thema

Bewustwording en educatie

Initiatief

Anne-Ro geeft leiding aan het team dat verantwoordelijk is voor de marketing, communicatie en evenementen in en rondom Fashion for Good.

Fashion for Good is een internationaal platform voor innovatie, dat door middel van samenwerking en community het hele mode eco-systeem samenbrengt in de ambitie om alle mode circulair te maken.

De organisatie heeft o.a. een programma voor start-ups, om hen de expertise en toegang tot financiering te bieden die ze nodig hebben om te groeien en verbindt deze organisatie aan internationale merken en retailers zodat de start-ups op grote schaal ingezet kunnen worden en zo een positieve impact op de mode-industrie hebben.

Fashion for Good zet zich in voor grootse verandering voor de hele mode-industrie. Naast het innovatieplatform is er daarom ook een Experience in Amsterdam, 's werelds eerste interactieve museum toegewijd aan duurzame, circulaire mode en innovaties en werd geopend in oktober 2018.

Het museum heeft als doel de ogen van bezoekers te openen door de verhalen te vertellen achter de kleren die je draagt en je te laten zien hoe je zelf actie kunt ondernemen en een positieve impact kunt hebben op de mode-industrie. Via een persoonlijke digitale reis met een RFID-armband kom je meer te weten over de geschiedenis van goede mode, duurzame producten en toekomstige mode-innovaties.

Doel

Mijn doel is om bij te dragen aan een duurzame mode-industrie in de breedste zin van het woord.

Bij Fashion for Good probeer ik voor de consument creatieve workshops, evenementen, paneldiscussies en filmscreenings te organiseren die niet alleen educatie en context bieden maar de bezoekers ook echt activeren om zelf een steentje bij te dragen en om samen de industrie te veranderen. Dit doen we in ons museum, de Fashion for Good Experience maar ook tijdens externe evenementen en conferenties zoals Copenhagen Fashion Summit, Museumnacht in Amsterdam of Helsinki Fashion Week in Finland.

Ook zijn we op dit moment te zien in Salvatore Ferragamo Museum in Florence met informatie over onze organisatie en features van een selectie van de start-ups uit onze programma’s. Ze hebben op dit moment een duurzame mode tentoonstelling en op deze manier proberen we wereldwijd aandacht te vragen voor circulaire mode en innovaties.

Daarnaast werken we met innovatieve technologieën, materialen en apps (kortom alle start-ups die wij supporten) en proberen we hen zoveel mogelijk support te bieden en visibility te geven en te introduceren aan grote merken en retailers. Hun oplossingen bieden inspiratie en tastbare oplossingen die de industrie nodig heeft.

Mijn team en ik vertalen deze oplossingen in engaging content, interviews, video’s zodat een groot publiek ze begrijpt, met hen wil werken en ze zo op grote schaal ingezet kunnen worden.

Actief bij

Fashion for Good

Rol binnen initiatief

Binnen Fashion for Good is Anne-Ro verantwoordelijk voor de marketing en communicatie.
Door middel van bijvoorbeeld industrie gerichte thought leadership artikelen op medium.com over circulaire mode, social media content rondom start-ups die de modewereld willen verduurzamen en evenementen die georganiseerd worden in de Fashion for Good Experience wil de organisatie de industrie én consument enthousiasmeren om samen te komen en mee helpen aan de verandering die nodig is in de mode-industrie. We moeten van take-make-waste naar een circulaire aanpak en dat kan alleen als we met zijn allen samenwerken.

Iedereen kan onderdeel zijn van de “good fashion movement”!

Vanuit welke rol

Ondernemer

Website

http://www.fashionforgood.com