Pablo Moleman

27336218_1689617177771490_3215905557600572752_n

Pablo Moleman is 29 jaar oud en Coordinator Food & Services, NL

Thema

Voedsel en landbouw

Initiatief

Pablo zet zich bij ProVeg International in voor de vergroting van het aanbod van veganistische producten. Hij stapt op grote voedingsbedrijven af om ze met inhoudelijke kennis en aansprekende campagnes te overtuigen tot het doen van nieuwe introducties of het geheel vervangen van dierlijke ingrediënten in bestaande producten. Hierbij maakt hij slim gebruik van de marktmacht die de achterban van ProVeg heeft opgebouwd, om afzet te garanderen, en regisseert hij hypes rondom de lancering van nieuwe veganistische producten. Zijn opgebouwde kennis over campagnes en voedselingrediënten wordt dankbaar gebruikt door collega's in andere landen.

Doel

* Pablo overtuigde New York Pizza om twee vegan pizza's te ontwikkelen. Bij de lancering organiseerde hij "Vegan Pizza Night", waarbij de komst van de pizza's door honderden mensen op meer dan 190 plaatsen werd gevierd. Mede hierdoor werden er die avond 2000 vegan pizza's verkocht.

* Pablo zette een petitie op om het vegan ijs van Ben & Jerry's naar Nederland te halen. Kort na de introductie bij Albert Heijn werd het ijs ook door New York Pizza geïntroduceerd.

* Pablo voert campagne om veganistisch gebak in koffiezaken te introduceren. Mede door zijn inzet nam CoffeeCompany een vegan pumpkin loaf en een granola bar op in het assortiment, en de Limburgse keten SAP een vegan cheesecake.

* Pablo zette de campagne "Met Zonder Ei" op om veganistische mayonaise het nieuwe normaal te maken. Sinds de start van de campagne groeide het aantal snacklocaties dat “patat met zonder ei” aanbood van 3 naar 137, waaronder de NS-keten Smullers. Het grote verkoopsucces zorgde dat Smullers ook besloot haar bamischijf te veganizen. 13 bedrijfsrestaurants van grote bedrijven (o.a. Accenture en filialen van We Canteen) besloten na gesprekken met Pablo om alle mayo te vervangen door vegan mayo.

Actief bij

ProVeg International

Rol binnen initiatief

Pablo is één van de drijvende krachten achter de integratie van Stichting Viva Las Vega's in ProVeg International. Hij zette een nieuwe campagne-afdeling Corporate Outreach op, met als doel het beïnvloeden van het bedrijfsleven. Door het geven van lezingen en het organiseren van kennisuitwisseling werkt hij er aan om deze nieuwe vorm van vegan activisme ook uit te breiden naar het buitenland.

Vanuit welke rol

Young professional

Website

http://www.proveg.nl