Merel Laarman

10431507_10153219787084989_4674030449207305393_n

Merel Laarman is 31 jaar oud en Brand Manager Gezondheid

Thema

Verduurzamen van het bedrijfsleven (MVO)

Initiatief

Ik werk nu 4 jaar en heb mij altijd bezig gehouden met duurzaamheid en gezondheid. Mijn doel is om nieuwe concepten op te zetten die zowel goed zijn voor de maatschappij als voor Albert Heijn. Toen ik begon met werken heb ik mij vooral op strategisch niveau bezig gehouden met de toekomst van gezondheid en duurzaamheid voor Ahold om tot een nieuwe strategie te komen. Daaropvolgend heb ik met 3 collega's Instock opgezet, een restaurant waar gekookt wordt met waste vanuit AH supermarkten en als doel heeft om mensen bewuster te maken van voedselverspilling. Na ruim een jaar ben ik teruggegaan naar Albert Heijn, waar ik verantwoordelijk ben voor gezondheid. Ik heb mij afgelopen jaar o.a. bezig gehouden met gezondheid en kinderen, waaronder de introductie van een nieuwe gezonde kinderlijn inc het invoeren van een nieuw marketing op kinderen beleid, een Allerhande specifiek voor kids inclusief een gezonde kookwedstrijd. Verder ben ik verantwoordelijk voor ons partnership met Gezonde Voedselaanbieders Amsterdam, waarbij we ism partners waaronder de VU onderzoeken hoe we klanten kunnen helpen om gezondere keuzes te maken dmv pilots. Waar ik momenteel het gros van mijn tijd aan besteed is de digitalisering van gezondheid - hoe kan AH klanten helpen gezonde keuzes te maken dmv digitale hulp, hoe kunnen we producten transparenter maken en hoe kunnen we samenwerken met externe partijen om zo relevant mogelijk te zijn. Een vd projecten die nu zichtbaar is, is gezonde alternatieven op ah.nl

Doel

Zie boven

Actief bij

Albert Heijn

Rol binnen initiatief

Uiteraard doe ik geen van deze projecten alleen, mijn bijdrage is de gezondheidslink leggen en zorgen dat wat wij doen relevant is voor zowel maatschappelij als Albert Heijn.

Vanuit welke rol

Young professional