Margreet van Schaijck

Schermafbeelding-2018-04-24-om-23.26.13

Margreet van Schaijck is 29 jaar oud en Brand Manager LUSH NL & BE

Thema

Bewustwording en educatie

Initiatief

Margreet is gespecialiseerd in duurzame marketing en communicatie en werkt momenteel als brand manager voor Lush Nederland & België. In deze rol is zij verantwoordelijk voor alle communicatie-uitingen van het merk, en in het bijzonder de lokale (spraakmakende) campagnes voor dierenrechten, mensenrechten en milieu. Daarnaast is zij verantwoordelijk voor het Charity Pot (fonds) programma voor Lush Nederland.

Doel

In haar rol als brand manager is Margreet verantwoordelijk voor de communicatie van het merk binnen de Nederlandse en Belgische markt. Vanaf haar aantreden schroomt zij niet om gedurfde onderwerpen aan te kaarten bij de (vrij jonge) doelgroep van het merk. Issues zoals fracking en de gevolgen van elektronisch afval zijn zomaar onderwerpen waar je meer over te weten kunt komen wanneer je de homepage van dit cosmeticamerk bezoekt. Ook lanceerde Lush Nederland onlangs een succesvolle campagne in samenwerking met de Plastic Soup Foundation om aandacht te vragen voor de plasticproblematiek.

In haar rol als Charity Pot coördinator, coördineert zij het fonds waarmee Lush kleinschalige en lokale goede doelen steunt.

Actief bij

Werkgever

Rol binnen initiatief

Haar rol biedt Margreet de kans om bij een groter publiek aandacht te vragen voor (onder andere) duurzaamheid. Zij weet daarin ingewikkelde of onbekende onderwerpen ook voor een jonge doelgroep relevant te maken.

Vanuit welke rol

Young professional

Website

https://nl.lush.com/hierstaanwijvoor