jasmijn fermie

Schermafbeelding-2016-03-05-om-16.10.30

Jasmijn fermie is 28 jaar oud en Projectcoordinator Use-Less

Thema

Bewustwording en educatie

Initiatief

Vanuit het traineeship Verbeter de Wereld heb ik het project "Use-Less" opgezet met vier andere deelnemers van het traineeship.

Het project Use-Less had zichzelf als doel gesteld dat 1000 mensen in twee maanden tijd 10 Use-Less producten aanschaffen. Dat zijn 10 producten met minder verpakkingsmateriaal. We voorkwamen zo dat 10.000 producten gekocht werden die oververpakt zijn. Dat betekent dus dat het extra en onnodige materiaal van die 10.000 producten niet in de verbrandingsovens of in de zee terecht kwam.

En... Dat is gelukt ! We maakten een lijst met alternatieven voor "over-verpakte" producten. Denk aan een tandpastatube in een doosje. Of aan fruit zonder plastic. We haalden 1073 mensen over om mee te doen met Use-Less en om onze boodschappenlijst bij de hand te houden.

Voor meer info: www.use-less.nu

Doel

- Het project opzetten www.use-less.nu, waarbij we 1000 mensen bewust maakten van producten die "over" verpakt zijn.

- Ik ben betrokken bij de WoesteLandacademie. In zes workshops leren mensen om hun natuur-educatie beter aan te laten sluiten bij de motivaties en behoeften van jongeren. Ik bepaal samen met vijf anderen de inhoud van de Workshops. www.woestelandacademie.nl

- Ik heb mijn footprint dit jaar verkleind door een deelauto aan te schaffen, minder te vliegen (nog maar 1 x per jaar), en vegetarisch te gaan eten.

Actief bij

Vrijwilligersproject Use-Less

Rol binnen initiatief

Vanuit het Traineeship Verbeter de Wereld zette ik met vier anderen het project Use-Less op. Een project dat 1000 mensen aanspoorde om voor producten te kiezen met zo min mogelijk verpakkingsmateriaal. De website van het project is www.use-less.nu.

Tot mijn taken behoorden:
- bedenken van het concept
- spreken met stakeholders om het concept aan te scherpen (bv. Gustaaf Haan van Questionmark)
- het beheren van de website
- het beheren van de social media kanalen (https://www.facebook.com/uselessweek/?ref=hl)
- content management
- het maken van een promo video (die 18.000 x is bekeken op Facebook)
- en de promotie op fysieke plekken (lezingen e.d.)

Vanuit welke rol

Young professional

Website

https://www.facebook.com/uselessweek/?ref=hl