X

Ben jij bezig met duurzame impact?

Dan zijn we op zoek naar jou! De DJ100 laat zien dat duurzaamheid mogelijk is en biedt unieke netwerk mogelijkheden!
 
opgeven & aanbevelen
menno lammers

Menno Lammers: ‘DJ turn the music up!’

‘Vier maanden geleden kwam ik in gesprek met DJ100 teamlid Talitha Muusse tijdens het congres van Duurzaam Gebouwd. Zij vertelde mij over het DJ100 initiatief. Mijn eerste associatie: een diskjockey top 100. Al snel werd mij duidelijk dat het om duurzaamheid en de nieuwe generatie gaat. Want DJ100 gaat op zoek te gaan naar de 100 meest innovatieve en inspirerende jonge mensen op het gebied van duurzaamheid in Nederland. Ik vind het een geweldig initiatief met toekomstmuziek.’
 
In de aanloop van de lancering van de Duurzame Jonge 100 op 15 november geven verschillende experts hun mening en analyse over de lijst. Deze keer Menno Lammers, business innovator nij BOO|s|T Business Innovation (@MennoLammers).
 

‘In 2005 bracht Rihanna haar nummer ‘Pon the Replay’ uit, met de tekst: Come Mr. DJ song pon de replay, Come Mr. DJ won’t you turn the music up, All the gyal pon the dancefloor wantin some more what, Come Mr. DJ won’t you turn the music up. De nieuwe generatie blijft niet vragen om verduurzaming en gaat ook niet demonstreren. Nee, ze nemen zelf initiatief en gaan ondernemen, projecten initiëren, nieuwe business modellen ontwikkelen en nieuwe coalities vormen. Zelf muziek maken, geen tweede viool spelen binnen een bedrijf of naar iemands (grijze) pijpen dansen. Gewoon laten zien dat het anders kan en moet.
 
Samen bouwen aan een duurzame toekomst op het gebied van voedsel, licht, drinkwater, energie, grondstoffen, mobiliteit. Velen participeren in educatieprogramma’s, ontwerpen nieuwe technologie, zijn op fiets ‘missie’ of zetten zich in voor het verduurzamen van het huidige (grijze) bedrijfsleven. Allemaal met de insteek om het verschil te maken en negen van de tien met een internationale ambitie, tenslotte is de wereld hun playground. Een extra zwak heb ik voor alle ontwikkelingen die met de gebouwde omgeving en het bedrijfsleven te maken hebben zoals: eco-architectuur, B2B marktplaats en een duurzame (zelf) bouwmarkt. Extra bewondering heb ik voor de mensen die zich – met een tomeloze energie – blijven inzetten om de mindset van de gevestigde wereldtop te verduurzamen. Keep moving!
 
Inmiddels zijn er honderd jonge mensen geselecteerd op basis van impact, visie, inspiratie en innovatie. WoW! Honderd netwerken. Honderd keer duurzaam. Honderd keer de nieuwe generatie. Honderd keer groene toekomst. Honderd keer delen en honderd procent groene levensbrandstof. De potentie van Generatie Groen is groot en hun eigen muziek zeker 100 decibel luid. So, turn the music up… and don’t stop the music!