Bart Aupers

Bart-website

Bart Aupers is 31 jaar oud en Krommunity Builder

Thema

Bewustwording en educatie

Initiatief

Als Krommunity Builder is Bart altijd bezig met het verbinden van mensen en partijen, in de strijd tegen voedselverspilling samen met Kromkommer. Of het nu gaat om de chef van de bedrijfscatering, de winkeleigenaar van de lokale specialiteitenzaak, politici in Den Haag of radioluisteraars: Bart zet mensen aan het nadenken. Juist deze connecties die Bart met en tussen anderen legt, zorgen er voor dat Kromkommer haar missie op een grotere schaal kan nastreven. Zijn kracht ligt bij het tastbaar maken van een rendabel product, welke aansluit in de strijd tegen voedselverspilling. Bart is key in het laten groeien van Kromkommer en zal altijd scherp hebben onder welke voorwaarden Kromkommer wil groeien (enkel als dit bijdraagt aan onze missie).

Zodra Bart een plan heeft bedacht, zal dit ook direct uitgevoerd moeten worden en hij is nooit te lui om zelf actie te ondernemen. De ene dag staat Bart op locatie met een schort in de soep te roeren, om die middag volledig in stijl op het hoofdkantoor van een groothandel te zijn en de volgende dag met een berg pastinaken in Den Haag als campagnevoerder. Als er één goed voorbeeld is waar People, Planet en Profit samenkomen, dan is het wel bij Bart als Krommunity Builder van Kromkommer. Hij verbindt en breidt de Krommunity uit (People), welke alle groenten en fruit een plek op ons bord wil geven (Planet) en doet dit door ondernemerschap met een duurzaam product (Profit). Een mooiere combi is er niet te vinden toch!?

Doel

Kromkommer heeft in 2017 voor het eerst break-even gedraaid en Bart is hier key in geweest. Dit resultaat geeft Kromkommer zekerheid dat ze door kan gaan in de strijd tegen voedselverspilling. Zo is Bart de drijvende factor geweest in dat in 2017 in 120 winkels, 12 online shops en 65 restaurants onze soep van geredde groenten te verkrijgen was. Gemotiveerd om dit aantal in 2018 te verdubbelen is Bart niet te stoppen bij Kromkommer!

Naast de financiële kracht die Kromkommer nodig heeft om te kunnen blijven strijden, levert Bart ook enorm veel energie binnen de organisatie. Altijd bereid een ander te helpen en met innovatieve ideeën voor smaaktwists van de soepen en toffe eindejaars gadgets is Bart een bron van inspiratie binnen Kromkommer en zorgt er voor dat het team vol energie het hele jaar rond hard blijft werken.

Actief bij

Kromkommer

Rol binnen initiatief

Bart kan als geen ander verbinden en helpt hiermee in een sneltreinvaart de gedachte van Kromkommer te verspreiden, wat helpt om onze missie te bereiken. Het balanceren tussen ondernemerschap en activisme is iets wat Bart ontzettend goed kan, sterker nog: het komt bij hem samen en het een lijkt nooit voor het ander uit de weg te gaan. Bart kan de juiste vragen stellen om mensen aan het denken te zetten en scherp te houden, wat vele malen krachtiger is dan enkel strijden voor een eerlijke plek op ons bord voor alle groenten en fruit. Bart is als een vergrootglas van positief gedachtegoed.

Vanuit welke rol

Young professional

Website

https://www.kromkommer.com/